Et typisk scenarie IT-nedbrud

ET TYPISK SCENARIE: 

IT-NEDBRUD

 

Vi anslår, at scenarier som dette indholder 20 timers spildt arbejde for ejerne. Timerne går med at svare på spørgsmål som dem, der er vist på denne side. Denne spildte tid kunne være undgået, hvis valide ejendomsoplysninger havde været tilstede og opdateret, da der var brug for oplysningerne.  

  • Hvem genetablerer forbindelsen til informationerne?

 

  • Er der specielle ejendomsmæssige forhold, jeg skal være opmærksom på, hvis der sker et nedbrud?

 

  • Hvem afdækker om det er et tilfælde, en fejl eller en tilsigtet handling, der er skyld i nedbrudet

 

  • Er alle relevante ejendomsinformationer tilstede i vores arkiv efter nedbrud?

 

  • Hvornår kan jeg igen anvende ejenedomsinformationerne?

 

  • Hvem sikre, at denne hændelse ikke forkommer næste år?

 

  • Hvilket IT-system bruger vi til videndeling næste år?

 

  • Virker IT-systemet under nedbrud for eksterne parter?

 

  • Skal jeg informerer eksterne parter om nedbrud og om den videre proces?

 

  • Hvem ryder op i de digitale dokumenter, der ikke længere er relevante, men som stadig ligger i it-systemerne?

 

  • Hvordan sikre vi, at de digitale ejendomsinformationer er tilgængelige hele tiden?

 

  • Hvor gør jeg af ejendomsinfomrationerne, så længe nedbrudet vare ved?

 

  • Hvem opdaterer digitale dokumenter, når IT igen er i drift?

 

  • Får alle opdateret den ejendomsviden, som de ligger inde med, og placeres den et samlet sted efter nedbrud?